Вівторок, 19.11.2019, 14:40Вітаю Вас Гість | RSS
Структура 2017-2018 навчального року: День знань - 1 вересня 2017 року * * * І семестр - з 1 вересня по 29 грудня 2017 року, ІІ семестр - з 15 січня по 31 травня 2018 року * * * Канікули: осінні - з 23 жовтня по 29 листопада, зимові - з 30 грудня 2017 р. по 14 січня 2018 р., весняні - з 26 березня по 01 квітня * * * !!!!!
Меню сайту

Категорії розділу

Міні-чат
Наше опитування

Статистика 


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Сеньківська ЗОШ І-ІІІ ст. Бориспільської Районної ради


РІДНОМОВНІ ОБОВ`ЯЗКИ БАТЬКІВ
( сформував видатний вчений, український державний,
культурний і церковний діяч Іван Огієнко )

Виховуйте своїх дітей тільки рідною мовою , бо тільки вона принесе їм найбільше духовних цінностей.
Пам`ятайте, що діти вважатимуть за рідну тільку ту мову, що панує у вашій родині.
Найцінніший грунт для духовного виховання сильного характеру - то рідна мова. Пильнуйте ж виховувати такі потрібні для нації сильні характери, виховуючи дітей своїх тільки рідною мовою.
Особа, що не зросла на рідній мові, загублена для нації, бо все життя буде безбатченком, і справи рідної нації будуть їй чужі.
Коли батьки соромляться своєї рідної мови, будуть її все життя соромитись і їхні діти, а тому стануть чужі для свого народу.
Коли маєте змогу, виховуйте дітей своїх тільки соборною лтературною мовою , бо вона відразу защіплює їм почуття єдності народу й дає найбільше духовних цінностей.
Пильнуйте, щоб діти ваші читали книжки, писані тільки соборною літературною мовою.
Пильнуйте всіма силами, щоб перша мова вашої дитини була справді материна, — своя рідна.
Не забувайте, що дитина вважатиме тільку ту мову за рідну, якою говоритиме перші п`ять років свого життя.
Хто не говорить рідною мовою і не знає своєї соборної літературної мови, той ніколи не буде правдивим патріотом для свого народу.
Дитина, вихована не рідною мовою, ніколи не буде для свого народу національно сильною й морально міцною.
Кожний батько, особливо ж інтелігент, мусить говорити у своїй родині тільки літературною мовою, мусить вияснювати рідномовні гасла та обов`язки , завжди даючи добрий приклад своїй дружині та дітям, і завжди вимагаючи від них уживати чистої мови.
Кожний батько, свідомий своїх національних обов`язків , повинен скласти для своєї родини бібліотечку з найкращих творів українського письменства. У цій бібліотечці конче мусить бути і рідномовний журнал.
Кожний батько повинен завжди пам`ятати, що найголовніший учитель рідної мови для своїх дітей — він сам із своєю дружиною.


ЯК ОЦІНЮВАТИ ШКІЛЬНІ " УСПІХИ” СВОЇХ ДІТЕЙ ?


Правило 1: заспокойтесь. Сконцентруйте свою увагу на диханні: один, два ... десять... Відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні "успіхи”.А ось тепер можна починати розмову, а може... тільки послухати дитину, співчуваючи її невдачам, а може... допомогти розібратися в складній теоремі.Пам`ятайте, що спілкування в люті, роздратованості — однаково, що ввімкнути в автомобілі "газ” і натиснути на гальма.

Правило 2: не поспішайте. Вічний педагогічний гріх , коли ми очікуємо від дитини все і тепер. Ми вимагаємо термінових успіхів. Нам потрібно, щоб дитина вчилась сьогодні добре, ми примушуємо її — вона вчиться, але стає зубрилкою та ненавидить учіння, а може й... Вас.

Правило 3: безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. А як же ставитися до невдачі...? Вона вас засмучує і...все.

Правило 4: не бийте лежачого. Двійка, а для когось і четвірка — достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5: щоб допомогти дитині позбутися недоліків, намагайтеся вибрати один — той, якого ви хочете позбутися в першу чергу, і говоріть тільки про нього.

Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, які найбільш значущі для неї самої. Але якщо вас обох турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу.

Правило 7 — головне: хвалити — виконавця, критикувати-- виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8 — найважче: оцінка має порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання і не успіхами сусідського Іванка.

Правило 9: не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтесь лише на шкільні оцінки. Нема такого двійочника, котрого нема за що похвалити.

Правило 10: виділіть у морі помилок острів успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Оцінювати дитячу працю потрібно досить індивідуально, тактовно. Саме за такого оцінювання у дитини немає ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі.

Правило 11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких їй неможливо досягти.

Правило 12: не обривайте останню нитку. Досить часто дорослі вимагають , щоб до занять улюбленою справою (хоббі) дитина виправила свої незадовільні оцінки. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але частіше буває так, коли справи з навчанням ще не дуже запущені та до нього ще є інтерес. Якщо ж до його вже немає , а у дитини є "хоббі” , галузь живого інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати ,бо це та ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні.

Для того, щоб усі правила виявилися ефективними, необхідно об`єднати їх в останнє: дитина повинна бути не об`єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення. Вміння себе оцінювати — необхідний компонент уміння вчитися — головного засобу подолання труднощів у навчанні.




ЯК РОЗПІЗНАТИ ЗДІБНОСТІ ДИТИНИ ?

1. У вашої дитини чітко окреслені технічні здібності, якщо вона:
цікавиться найрізноманітнішими механізмами і машинами;
конструює моделі, апаратуру, сама шукає причини несправності механізмів, із задоволенням вирішує технічні головоломки;
ремонтує несправні механізми і прилади, використовує старі деталі для створення нових іграшок, знаходить оригінальні рішення;
із задоволенням створює креслення і ескізи механізмів;
цікавиться спеціальною , навіть дорослою технічною літературою.
2. Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:
любить музику і музичні записи, намагається бути там, де звучить музика;
швидко і легко відгукується на ритм, мелодію, уважно прислуховуватися до них, легко запам`ятовує;
співає або грає на музичних інструментах, виконує твори з почуттям і настроєм;
створює власні мелодії;
навчилася або вчиться грати на будь-якому музичному інструменті.
3. Артистичний талант проявляється у вашої дитини у тому, що вона:
часто, коли їй не вистачає слів, виражає свої думки мімікою, жестами і рухами;
намагається викликати емоційні реакції в інших, коли розповідає щось цікаве;
змінює тональність і виразність голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку йдеться;
охоче виступає перед аудиторією, особливо дорослою;
легко копіює звички, пози, вирази обличчя інших людей чи тварин;
пластична і відкрита до всього нового;
розуміє значення красивого або характерного одягу.
4. У вашої дитини простежується підвищений інтелект, якщо вона:
добре розмірковує, чітко мислить, розуміє причини і мотиви вчинків інших людей;
легко і швидко засвоює шкільний матеріал;
ставить багато продуманих запитань, що відповідають ситуації;
читає книжки за власною програмою, що випереджує шкільну;
випереджує однолітків з навчання; однак не обов`язково має відмінні оцінки , часто говорить, що у школі їй скучно;
краще і ширше за однолітків інформована про події і проблеми, що її не стосуються особисто;
має почуття власної гідності і здорового глузду, розважлива і навіть обачна;
дуже сприйнятлива і спостережлива, швидко і не обов`язково гостро реагує на все нове і несподіване у житті.
5. Чітко окреслений спортивний талант, якщо дитина:
енергійна і постійно рухається;
смілива, не боїться синців і подряпин;
часто виграє у спортивних іграх;
невідомо, коли навчалася спритно вправлятися з ковзанами, лижами, м`ячами;
краще за інших однолітків розвинена фізично і має гарну координацію рухів, пластична і граціозна;
віддає перевагу іграм, змаганням над книжками і спокійними розвагами;
здається, що ніколи серйозно не втомлюється;
копіює улюбленого спортсмена.
6. У вашої дитини літературні здібності, якщо вона:
розповідаючи будь-що, дотримується обраного сюжету, не втрачає головної думки;
полюбляє фантазувати чи імпровізувати на тему реальної події, при цьому висвітлює її під новим і незвичним кутом;
користується в усних чи письмових розповідях такими словами ,що добре передають емоційний стан і почуття дійових осіб сюжету;
наділяє персонажів своєї уяви цікавими якостями, олюднює їх;
любить писати вірші, розповіді, не боїться створити роман про власне життя .
7. Ваша дитина має здібності до наукової праці, якщо вона:
має яскраво виражену здібність розуміти абстрактні поняття і узагальнення;
вміє чітко висловити власну чи іншу думку або спостереження, може їх записувати, але не маючи на меті похизуватися цим, а для себе;
має пристрасть до науково-популярних видань чи статей, випереджаючи однолітків на декілька років, віддає перевагу саме цій літературі, а не літературі розважального спрямування;
часто намагається знайти власне пояснення причин різних явищ і подій;
із задоволенням створює власні проекти, конструкції, схеми, колекції;
не засмучується, якщо її винахід не підтримується іншими.
8. Художні здібності вашої дитини проявляються, якщо вона:
не знаходячи слів, починає ліпити чи малювати, щоб виразити свій настрій чи почуття;
у малюнках відображає предмети, людей, тварин, ситуації у різноманітних проявах, а не зупиняється на тому, що найбільше вдалося;
виявляє серйозне ставлення до творів мистецтва, стає уважною і серйозною, коли розглядає скульптуру чи пейзаж;
маючи вільний час, залюбки ліпить, малює, комбінує матеріали і фарби;
намагається створити будь-який витвір, що має прикладне значення, - прикраси для квартири, одягу тощо;
сміливо висловлює власну думку про твори мистецтва, не соромиться їх критикувати, наводячи розумні аргументи.
Пошук

Календар

«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів

Друзі сайту

Фізика в школі

Офіційні сайти